Dzisiaj konieczność pozycjonowania strony internetowej to już oczywistość. Jednak wciąż wielu przedsiębiorców nie do końca zdaje sobie sprawę z tego, na czym wygląda pozycjonowanie, jak przebiega i z czym się wiąże. Dlatego też już na początku współpracy warto zadać pozycjonerowi szereg pytań. Profesjonalny specjalista od SEO z chęcią odpowie na każde pytanie i wyjaśni wątpliwości.
Co mogę zrobić, aby pomóc w pozycjonowaniu?
Przede wszystkim należy podkreślić, jak istotna w pozycjonowaniu jest rola przedsiębiorcy. Aby pozycjonowanie przyniosło oczekiwane rezultaty, niezbędna jest ścisła współpraca pozycjonera z przedsiębiorcą. Niektóre firmy zlecają pozycjonerom opiekę nad SEO, zupełnie nie angażując się we współpracę. Jakie są efekty? Często kończy się to rozczarowaniem. Pozycjoner ma wiedzę i umiejętności, dzięki którym potrafi zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Jednak nie znając potrzeb i oczekiwań klienta, a także konkretnej specyfiki działania jego firmy, nie wybierze optymalnych fraz kluczowych. Nie trafi idealnie z przekazem artykułów sponsorowanych zawierających linki dofollow, ani też nie spożytkuje w najlepszy z możliwych sposobów pieniędzy powierzonych na kampanię SEO.
W związku z powyższym podstawowym pytaniem, które należy zadać pozycjonerowi, jest to o możliwą pomoc w pozycjonowaniu. Najczęściej w odpowiedzi usłyszysz prośbę o zdefiniowanie profilu firmy, grupy docelowej i celów. Zostaniesz zapytany również o oczekiwania względem kampanii SEO.
Pozycjonowanie – jakie będą efekty
Z pewnością interesuje Cię to, jakie efekty zapewni kampania SEO. Zapytaj zatem pozycjonera, jakie pozycje w wynikach wyszukiwania są realne do osiągnięcia. Ponadto możesz też zapytać o potencjalny zysk, jaki osiągniesz dzięki pozycjonowaniu. Pamiętaj jednak, że mowa o kwestiach bardzo mocno zmiennych i zależnych od wielu czynników. Tym samym wynik nie zawsze będzie dokładnie taki, jak wskaże pozycjoner. Może on jedynie dostarczyć szacunkowych oczekiwań.
Ile to będzie kosztować?
Niewątpliwie kwestia kosztów również jest istotna. Profesjonalne pozycjonowanie Poznań może kosztować od kilkuset do kilkunastu tysięcy złotych. Dlaczego rozbieżność jest tak duża? Ponieważ zupełnie inne cele i potrzeby ma niewielka, kilkuosobowa firma lokalna, a inne przedsiębiorstwo o zasięgu ogólnopolskim czy międzynarodowym. Ostatecznie to klient decyduje, ile zainwestuje w pozycjonowanie, a pozycjoner ma za zadanie jak najlepiej wykorzystać te środki.
Masz firmę w Poznaniu? Zgłoś się do nas: Studio Lokomotywa – pozycjonowanie Poznań